a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z #

Marktonderzoek woordenboek

Woorden (125)

Onderzoeksdesign

Onderzoeksdesign

Het onderzoeksdesign is een systematische weergave van de methodologische opzet van het onderzoek.
Onderzoekskubus

Onderzoekskubus

De onderzoekskubus is een indeling van alle onderzoekstypen op drie dimensies: naar vraagstelling, naar plaats van data verzamelen en naar aantal onderzoekseenheden.
Onderzoeksontwerp / Onderzoeksopzet / Onderzoeksplan

Onderzoeksontwerp / Onderzoeksopzet / Onderzoeksplan

Het onderzoeksontwerp, de onderzoeksopzet en het onderzoeksplan zijn andere termen voor 'het onderzoek op de tekentafel'.
Online onderzoek

Online onderzoek

Kenmerkend voor online onderzoek is dat het internet als medium een belangrijke rol speelt. Op dit medium kan het onderzoek op vele manieren vorm krijgen.
Operationaliseren

Operationaliseren

De manier waarop de kenmerken worden gemeten, noemen we operationaliseren.
Operationaliseren

Operationaliseren

De manier waarop de kenmerken worden gemeten, noemen we operationaliseren.
Oversampelen

Oversampelen

Oversampelen is opzettelijk meer personen (uit een deel van de populatie) vragen aan een onderzoek deel te nemen in de hoop dat er uiteindelijk voldoende zijn die daadwerkelijk meedoen.
Overschrijven

Overschrijven

Overschrijven is het indirect waarnemen van de empirie door de gegevens uit een bron over te nemen.
Panels

Panels

Een panel is een afspiegeling van de populatie waarvan de leden een oordeel uit mogen spreken over een product, dienst of idee.
Probleem- en vraagstelling

Probleem- en vraagstelling

Protocolanalyse is een methode om geschreven teksten te analyseren.
Protocolanalyse

Protocolanalyse

Protocolanalyse is een methode om geschreven teksten te analyseren.
Randomiseren / (at) random

Randomiseren / (at) random

Randomiseren is het volstrekt willekeurig (at random) verdelen van proefpersonen over de groepen in een experimenteel onderzoek.
Range

Range

De range is de hoogste waarde minus de laagste waarde in een (oplopende) getallenreeks.
Reductie

Reductie

In de methodologie van onderzoek is reductie een term waarmee aangegeven wordt dat het niet mogelijk is om de empirie volledig te beschrijven en men daardoor genoodzaakt is aspecten weg te laten.
<<  2 3 4 5 6 [78 9  >>  

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.