In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen. We stappen uit de productie-modus en de deadlines en nemen even de tijd om de motorkap open te trekken en te zien wat er in zit en hoe de onderdelen met elkaar in verbinding staan. Word een onderzoeker met een scherpe blik in deze training geschikt voor marktonderzoekers met een aantal jaren ervaring.
Patronen doorbreken
Als leidinggevende ben je vaak de eerste die met plannen komt om je organisatie aan te passen aan een nieuwe werkelijkheid; je kijkt vooruit, zit vol goede intenties en enthousiasme en je wil tempo maken. En ondanks die inzet merk je dat het moeizamer gaat dan je had gedacht; het duurt langer, er komen veel vragen. Dus leg je het doel en de urgentie nogmaals uit en zet je je overtuigingen nog wat extra kracht bij. Herkenbaar? Leer bewuster naar je organisatie kijken zodat je duurzaam kunt veranderen.
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring
Vele uren werk zijn er in je analyse gaan zitten. De uitkomst is een prachtig inzicht. De volgende stap is het overtuigen van de gebruiker, klant of collega. Snel zet je een presentatie in elkaar. Slides vol bulletpoints worden gecombineerd met de grafieken uit de analyse. De zaal wordt geboekt en dan is de grote dag.
Maar… de grote dag valt tegen. Geen applaus aan het eind, geen collega’s die doorpakken. Sterker nog, ze zaten tijdens de presentatie verveeld naar hun telefoon te staren en leken niet geraakt door de prachtige inzichten die je deelde. Als er al een reactie uit de zaal gaf, was dat een kritische vraag of dit niet korter gekund had.
Klinkt bovenstaand scenario bekend? Wil je dat dit soort presentaties tot het verleden behoort? Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken. Na deze dag deel je geen ‘onderzoeksresultaten’ meer, maar ‘activeer je inzichten’!
(Van het schrijven van een goede briefing tot het begrijpen van DS-uitkomsten en de vertaling naar marketingimplicaties)
Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen en analyseren van diverse databronnen. Hierbij zijn Consumer Insights lang niet altijd meer het eerste loket voor consumenteninformatie. Het merendeel van deze analyses wordt uitgevoerd met machine learning tools door Data Scientists. Data Scientists kunnen analyseren, maar zijn doorgaans minder sterk in de interpretatie en de link met de business context. Dit betekent dat Data Scientists moeten worden aangestuurd door personen die de link weten te leggen tussen de business issue (marketingvraagstukken) en Data Science-methoden.
Een infographic is dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle manier te delen met je collega’s of klanten. Een compact verhaal op papier of digitaal, waarbij je de belangrijkste inzichten laat zien. Helder en overzichtelijk, zodat de lezers gelijk worden aangezet tot de door jou gewenste actie.
Elke onderneming heeft ermee te maken: de klantreis. Dit is een gevisualiseerd proces waarin je kunt zien wat een persoon doormaakt om een doel te bereiken, van begin tot eind. Wil jij de klantbeleving verbeteren van een organisatie, product, dienst, website of app, maar je weet niet waar je moet beginnen? Dan past deze training bij jou.
De training geeft je inzicht in fases die een (potentiële) klant doorloopt en wat in elke fase o.a. hun behoeftes, vragen en frustraties zijn. Dit levert gegarandeerd waardevolle inzichten op die kansen naar boven haalt om de klantbeleving te verbeteren.
In deze training leer je niet alleen zo’n klantreis opstellen, maar ook een helder beeld te krijgen van de persoon die deze klantreis doorloopt: de persona's. Je ontvangt kennis en handvatten waarmee je direct na de training zelf aan de slag kunt!
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022