03
feb
2022

MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

03-02-2022 9:30 -16:00
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag? Durk Bosma leert je in deze workshop via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en te bepalen welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken voor het beantwoorden van die vraag

07
feb
2022

MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (online) interviews!

07-02-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (online) interviews!

Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? En waar moet je opletten wanneer je de interviews digitaal afneemt? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht voor het daadwerkelijk oefenen van de technieken.

14
feb
2022

MOA - De perfecte vragenlijst

14-02-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - De perfecte vragenlijst

Een vragenlijst maken lijst zo eenvoudig. Maar schijn bedriegt. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen in de vraagstelling kunnen een grote invloed hebben op datakwaliteit. In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om dé perfecte vragenlijst te kunnen opstellen.

15
feb
2022

Inholland / MOA - Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole post-hbo

15-02-2022 9:00 - 15-03-2022 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
Inholland / MOA - Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole post-hbo

Een veel voorkomende wens vanuit de voedingsmiddelenindustrie is om kennis, inzichten en vaardigheden te vergroten over hoe personeel aan de productielijnen om moet gaan met de sensorisch kwaliteitsbeoordeling van de geproduceerde producten. In kader hiervan biedt Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek) de cursus ‘Sensorisch Onderzoek: Kwaliteitscontrole (verbreding 1)’ aan.

De cursus omvat de basiskennis over het inzetten van sensorisch onderzoek voor kwaliteitscontrole in de voedingsmiddelenindustrie op mbo-/hbo-niveau. Deze is bestemd voor mensen die werkzaam zijn op het gebied van sensorische kwaliteitsbeoordeling en die daarvoor (meer) kennis en vaardigheden willen opdoen en dat bekroond willen zien met een Inholland Academy/MOA certificaat.

17
feb
2022

MOA - Effectief communiceren

17-02-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Effectief communiceren

Goed communiceren zorgt voor prettig en effectief samenwerken en goede relaties. Maar wat als deze communicatie niet lekker loopt? Ervaar je wel eens dat je boodschap niet overkomt zoals jij het bedoelde, of merk je dat je het lastig vindt om met kritiek om te gaan? Of heb je wel eens te maken met gestreste, ontevreden of dominante opdrachtgevers? En hoe behoud je een goede en professionele relatie wanneer je het niet met elkaar eens bent?

21
feb
2022

MOA - Basistraining kwantitatief (online) onderzoek

21-02-2022 9:30 -16:00
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Basistraining kwantitatief (online) onderzoek

Het zelf uitvoeren van een (online) kwantitatief onderzoek is een stuk eenvoudiger geworden. Je kunt kiezen uit tientallen enquêtetools, online een steekproef bestellen en de resultaten in gestandaardiseerde grafieken uitdraaienMaar heb je dan gedegen onderzoek, waarop je kunt vertrouwenHet antwoord is vaak nee. Als je een hamer koopt, ben je nog geen timmerman. Telkens blijkt dat er verraderlijke valkuilen zijnTijdens deze praktische training, worden beginners op het gebied van kwantitatief marktonderzoek snel op weg geholpenEen cruciale workshop boordevol vol tips & tricks, do's en don'ts.

24
feb
2022

MOA - Praktische methodologie & het SPSS-analysepalet

24-02-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Praktische methodologie & het SPSS-analysepalet

Opfristraining voor onderzoekers! Over surveyonderzoek bestaan tal van misverstanden, want de praktijk lijkt lang niet altijd op de ideale situaties die in de studieboeken worden geschetst. Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.

07
mrt
2022

MOA - Segmenteren, hoe dat je dat?

07-03-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Segmenteren, hoe dat je dat?

Segmentatie is de meest gebruikte marketingtool, er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. Segmentatie is echter veel meer dan een analyse; het is een proces waarin vele keuzes gemaakt moeten worden, over o.a. doelgroepen, positionering, communicatie etc... In deze interactieve workshop staan we stil bij al deze keuzes en de consequenties hiervan. Met behulp van een overzichtelijk stappenplan, voorbeelden en oefeningen krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken.

10
mrt
2022

MOA - Basistraining SPSS

10-03-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Basistraining SPSS

SPSS is sinds jaar en dag een standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Helaas sluiten de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek alleen niet altijd aan bij de theorie uit de studieboeken. In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.

14
mrt
2022

MOA - Veerkracht in je werk – stress de baas

14-03-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Veerkracht in je werk – stress de baas

Loskomen van je automatische stressreacties

Ervaar je regelmatig spanning of stress in je leven? In situaties van spanning en stress zijn we geneigd in een bepaalde “modus” te schieten. Deze is bij iedereen anders, maar grofweg in te delen in vijf gedragingen. Zoals Pleasen, Perfectionisme of denken dat je altijd Sterk moet zijn. Deze gedragingen worden vaak volledig automatisch ingezet door onszelf. Binnen de Transactionele Analyse worden deze gedragingen ‘Drivers’ genoemd. De Drivers zijn manieren waarop we proberen om te gaan met stressvolle situaties en werken als brandstof. Ze zorgen ervoor dat je door kunt gaan, maar branden je ook volledig op.

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.