In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring
Vele uren werk zijn er in je analyse gaan zitten. De uitkomst is een prachtig inzicht. De volgende stap is het overtuigen van de gebruiker, klant of collega. Snel zet je een presentatie in elkaar. Slides vol bulletpoints worden gecombineerd met de grafieken uit de analyse. De zaal wordt geboekt en dan is de grote dag.
Maar… de grote dag valt tegen. Geen applaus aan het eind, geen collega’s die doorpakken. Sterker nog, ze zaten tijdens de presentatie verveeld naar hun telefoon te staren en leken niet geraakt door de prachtige inzichten die je deelde. Als er al een reactie uit de zaal gaf, was dat een kritische vraag of dit niet korter gekund had.
Klinkt bovenstaand scenario bekend? Wil je dat dit soort presentaties tot het verleden behoort? Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken. Na deze dag deel je geen ‘onderzoeksresultaten’ meer, maar ‘activeer je inzichten’!
Betere (verkoop)gesprekken, meer succes en meer plezier!
Hoe overtuig je een klant om voor jullie bureau te kiezen? Bestaat er een perfecte salespitch? Niet ieder klant is hetzelfde en wil je je succes maximaliseren, zul je moeten weten wanneer je welke verkoopstrategie moet inzetten. En heb je de eerste barrière overwonnen, dan moet je nog een contract onderhandelen. Hoe kom je tot een commerciële afspraak die “win- win” is voor de klant en bureau.
Zelf aan de slag gaan met marktonderzoek, is vaak makkelijker dan je denkt. Maar let op, er zijn wel valkuilen waar je als beginnende onderzoeker makkelijk in kunt vallen. Deze mastercourse is samengesteld voor marketeers die zelfstandig met marktonderzoek aan de slag willen en deze valkuilen willen ontlopen. Er worden praktische handvatten geboden om alle stappen die komen kijken bij een onderzoek, stapsgewijs eigen te maken. Van het onderzoek zelf, tot aan de eindpresentatie aan collega’s. Dit maakt de mastercourse ideaal voor professionals die zelf weinig ervaring hebben met het uitvoeren van marktonderzoek.
[speciale sessie voor overheidsopdrachtgevers en daarvoor werkende onderzoeksorganisaties]
Als overheidsopdrachtgever ben je minder vrij dan een opdrachtgever uit de particuliere sector. En als daarvoor werkende onderzoeksorganisatie dus ook. Tijdens deze informatieve sessie voor zowel opdrachtgever als bureau kijken we naar de AVG in de praktijk.
Hoe maak je de juiste keuze uit een breed pallet aan nieuwe technieken?
Het moderne marktonderzoek geeft je een keuze uit een breed scala van nieuwe onderzoektechnieken. De verscheidenheid is enorm, er is zo veel meer dan traditionele enquêtes, interviews en groepsdiscussies. Denk aan big data, design thinking, neuro-onderzoekstechnieken etc. Hoe maak je een afgewogen keuze kan maken tussen al deze technieken? Dezetraining leert je gestructureerd, creatief en logischeen onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).
Steeds meer organisaties omarmen de principes van Design Thinking. Design Thinking is een mindset die je helpt om op een andere manier naar problemen te kijken. En die leidt tot impactvolle en duurzame innovaties, verbeteringen en oplossingen. Met een sterke nadruk op empathie voor de eindgebruiker, co-creatie, teamwork en het lef om te experimenten en te durven falen.
Maar hoe vertaalt deze mindset zich naar de praktijk? Hoe pas je de principes toe? Welke stappen doorloop je? Hoe gebruik je de canvassen? Hoe begeleid je een team? Mede omdat Design Thinking geen vaststaand proces is, zien we dat men er soms moeite mee heeft om het toe te passen in het dagelijks werk. En dat is zonde, want er zijn heel veel tools die je direct kan inzetten.
Een veel voorkomende wens vanuit de voedingsmiddelenindustrie is om kennis, inzichten en vaardigheden te vergroten over hoe personeel aan de productielijnen om moet gaan met de sensorische kwaliteitsbeoordeling van de geproduceerde producten. In het kader hiervan biedt de Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek) de cursus ‘Sensorisch Onderzoeker en Productontwikkeling’ aan.
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022