Steeds meer organisaties omarmen de principes van Design Thinking. Design Thinking is een mindset die je helpt om op een andere manier naar problemen te kijken. En die leidt tot impactvolle en duurzame innovaties, verbeteringen en oplossingen. Met een sterke nadruk op empathie voor de eindgebruiker, co-creatie, teamwork en het lef om te experimenten en te durven falen.
Maar hoe vertaalt deze mindset zich naar de praktijk? Hoe pas je de principes toe? Welke stappen doorloop je? Hoe gebruik je de canvassen? Hoe begeleid je een team? Mede omdat Design Thinking geen vaststaand proces is, zien we dat men er soms moeite mee heeft om het toe te passen in het dagelijks werk. En dat is zonde, want er zijn heel veel tools die je direct kan inzetten.
Opfristraining voor onderzoekers! Over surveyonderzoek bestaan tal van misverstanden, want de praktijk lijkt lang niet altijd op de ideale situaties die in de studieboeken worden geschetst. Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.
Segmentatie is de meest gebruikte marketingtool, er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. Segmentatie is echter veel meer dan een analyse; het is een proces waarin vele keuzes gemaakt moeten worden, over o.a. doelgroepen, positionering, communicatie etc... In deze interactieve workshop staan we stil bij al deze keuzes en de consequenties hiervan. Met behulp van een overzichtelijk stappenplan, voorbeelden en oefeningen krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken.
SPSS is sinds jaar en dag een standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Helaas sluiten de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek alleen niet altijd aan bij de theorie uit de studieboeken. In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
Vele uren werk zijn er in je analyse gaan zitten. De uitkomst is een prachtig inzicht. De volgende stap is het overtuigen van de gebruiker, klant of collega. Snel zet je een presentatie in elkaar. Slides vol bulletpoints worden gecombineerd met de grafieken uit de analyse. De zaal wordt geboekt en dan is de grote dag.
Maar… de grote dag valt tegen. Geen applaus aan het eind, geen collega’s die doorpakken. Sterker nog, ze zaten tijdens de presentatie verveeld naar hun telefoon te staren en leken niet geraakt door de prachtige inzichten die je deelde. Als er al een reactie uit de zaal gaf, was dat een kritische vraag of dit niet korter gekund had.
Klinkt bovenstaand scenario bekend? Wil je dat dit soort presentaties tot het verleden behoort? Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
Cijfers spreken nooit voor zich; pas als we ze in context plaatsen onstaat er inzicht.
In deze training leer je onderzoekresultaten beter te interpreteren door ze te spiegelen aan een aantal terugkerende patronen in koopgedrag. Aan de hand van echte cases maken we een vertaalslag naar cijfers naar commercieel relevante informatie.Elke onderneming heeft ermee te maken: de klantreis. Dit is een gevisualiseerd proces waarin je kunt zien wat een persoon doormaakt om een doel te bereiken, van begin tot eind. Wil jij de klantbeleving verbeteren van een organisatie, product, dienst, website of app, maar je weet niet waar je moet beginnen? Dan past deze training bij jou.
De training geeft je inzicht in fases die een (potentiële) klant doorloopt en wat in elke fase o.a. hun behoeftes, vragen en frustraties zijn. Dit levert gegarandeerd waardevolle inzichten op die kansen naar boven haalt om de klantbeleving te verbeteren.
In deze training leer je niet alleen zo’n klantreis opstellen, maar ook een helder beeld te krijgen van de persoon die deze klantreis doorloopt: de persona's. Je ontvangt kennis en handvatten waarmee je direct na de training zelf aan de slag kunt!
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022