14
nov
2022

MOA - Meer succes met Data Science!

14-11-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Meer succes met Data Science!

(Van het schrijven van een goede briefing tot het begrijpen van DS-uitkomsten en de vertaling naar marketingimplicaties)

Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen en analyseren van diverse databronnen. Hierbij zijn Consumer Insights lang niet altijd meer het eerste loket voor consumenteninformatie. Het merendeel van deze analyses wordt uitgevoerd met machine learning tools door Data Scientists. Data Scientists kunnen analyseren, maar zijn doorgaans minder sterk in de interpretatie en de link met de business context. Dit betekent dat Data Scientists moeten worden aangestuurd door personen die de link weten te leggen tussen de business issue (marketingvraagstukken) en Data Science-methoden.

16
nov
2022

MOA - Modellen voor Marketing Insights

16-11-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Modellen voor Marketing Insights

Een marketingvraag kun je pas echt beantwoorden als je hierbij gebruik maakt van de juiste onderzoeksmethode en het juiste model. Ze zorgen dat je snel tot de kern van een probleem kunt komen om slagvaardig advies te geven of gericht onderzoek kunt opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

In deze workshop leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag hoe je uit het beschikbare aanbod bij iedere marketingvraag het juiste model kiest en welke onderzoeksmethode je daarbij het best kunt gebruiken om die vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden.

24
nov
2022

MOA - Inspireren met infographics

24-11-2022 9:30 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Inspireren met infographics

Een infographic is dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle manier te delen met je collega’s of klanten. Een compact verhaal op papier of digitaal, waarbij je de belangrijkste inzichten laat zien. Helder en overzichtelijk, zodat de lezers gelijk worden aangezet tot de door jou gewenste actie. 

28
nov
2022

MOA - Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten

28-11-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten

‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken. Na deze dag deel je geen ‘onderzoeksresultaten’ meer, maar ‘activeer je inzichten’!

01
dec
2022

MOA - Succesvol implementeren van Insight Engines

01-12-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Succesvol implementeren van Insight Engines

Insight engines zijn softwareplatforms die geautomatiseerd inzichten kunnen leveren. Ze leveren bruikbare inzichten op die zijn afgeleid van het volledige spectrum van inhoud en gegevens die binnen en buiten een bedrijf toegankelijk en dus bekend zijn. Ze kunnen worden ingezet om onderzoeksprojecten efficiënter te laten verlopen en worden toegepast om in een vroeg stadium trends te signaleren en het bedrijf voor te bereiden op de toekomst. Ontdek hoe je Insight Engines succesvol kunt implementeren binnen jouw bedrijf!

08
dec
2022

MOA - Analyse-valkuilen: trap er niet in!

08-12-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Analyse-valkuilen: trap er niet in!

In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen. We stappen uit de productie-modus en de deadlines en nemen even de tijd om de motorkap open te trekken en te zien wat er in zit en hoe de onderdelen met elkaar in verbinding staan. Word een onderzoeker met een scherpe blik in deze training geschikt voor marktonderzoekers met een aantal jaren ervaring.

12
dec
2022

MOA - Leiding geven aan verandering

12-12-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Leiding geven aan verandering

Patronen doorbreken

Als leidinggevende ben je vaak de eerste die met plannen komt om je organisatie aan te passen aan een nieuwe werkelijkheid; je kijkt vooruit, zit vol goede intenties en enthousiasme en je wil tempo maken. En ondanks die inzet merk je dat het moeizamer gaat dan je had gedacht; het duurt langer, er komen veel vragen. Dus leg je het doel en de urgentie nogmaals uit en zet je je overtuigingen nog wat extra kracht bij. Herkenbaar? Leer bewuster naar je organisatie kijken zodat je duurzaam kunt veranderen.

13
dec
2022

MOA - Van data naar commerciële besluitvorming

13-12-2022 10:00 - 20-12-2022 16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Van data naar commerciële besluitvorming

In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring

19
dec
2022

MOA - De kracht van creatief denken

19-12-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - De kracht van creatief denken

Data en creativiteit gaan hand in hand, data is een must-have om merken te laten groeien. Het geeft je inzichten in iemands leven, gevoelens, motivaties en drijfveren en hoe jouw product of dienst daaraan bijdraagt. Met creativiteit kun je deze inzichten vertalen naar nieuwe producten, diensten, services, processen. Het kunnen combineren van data en creativiteit is een gouden combinatie!

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.