SPSS is sinds jaar en dag een standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Helaas sluiten de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek alleen niet altijd aan bij de theorie uit de studieboeken. In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen. We stappen uit de productie-modus en de deadlines en nemen even de tijd om de motorkap open te trekken en te zien wat er in zit en hoe de onderdelen met elkaar in verbinding staan. Word een onderzoeker met een scherpe blik in deze training geschikt voor marktonderzoekers met een aantal jaren ervaring.
Iedereen is een leider, echter niet iedereen is een goede leider. Leiderschap zit in je, maar leiderschap kun je ook leren en verbeteren. In deze workshop gaan we in op de ins en outs van leiderschap. Wat is belangrijk en hoe kun je jouw leidinggevende capaciteiten optimaal benutten om zelf en als team optimaal te presteren.
Cijfers spreken nooit voor zich; pas als we ze in context plaatsen onstaat er inzicht.
In deze training leer je onderzoekresultaten beter te interpreteren door ze te spiegelen aan een aantal terugkerende patronen in koopgedrag. Aan de hand van echte cases maken we een vertaalslag naar cijfers naar commercieel relevante informatie.In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring
Vele uren werk zijn er in je analyse gaan zitten. De uitkomst is een prachtig inzicht. De volgende stap is het overtuigen van de gebruiker, klant of collega. Snel zet je een presentatie in elkaar. Slides vol bulletpoints worden gecombineerd met de grafieken uit de analyse. De zaal wordt geboekt en dan is de grote dag.
Maar… de grote dag valt tegen. Geen applaus aan het eind, geen collega’s die doorpakken. Sterker nog, ze zaten tijdens de presentatie verveeld naar hun telefoon te staren en leken niet geraakt door de prachtige inzichten die je deelde. Als er al een reactie uit de zaal gaf, was dat een kritische vraag of dit niet korter gekund had.
Klinkt bovenstaand scenario bekend? Wil je dat dit soort presentaties tot het verleden behoort? Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’.
‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken. Na deze dag deel je geen ‘onderzoeksresultaten’ meer, maar ‘activeer je inzichten’!
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022