‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken. Na deze dag deel je geen ‘onderzoeksresultaten’ meer, maar ‘activeer je inzichten’!
Insight engines zijn softwareplatforms die geautomatiseerd inzichten kunnen leveren. Ze leveren bruikbare inzichten op die zijn afgeleid van het volledige spectrum van inhoud en gegevens die binnen en buiten een bedrijf toegankelijk en dus bekend zijn. Ze kunnen worden ingezet om onderzoeksprojecten efficiënter te laten verlopen en worden toegepast om in een vroeg stadium trends te signaleren en het bedrijf voor te bereiden op de toekomst. Ontdek hoe je Insight Engines succesvol kunt implementeren binnen jouw bedrijf!
In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen. We stappen uit de productie-modus en de deadlines en nemen even de tijd om de motorkap open te trekken en te zien wat er in zit en hoe de onderdelen met elkaar in verbinding staan. Word een onderzoeker met een scherpe blik in deze training geschikt voor marktonderzoekers met een aantal jaren ervaring.
Patronen doorbreken
Als leidinggevende ben je vaak de eerste die met plannen komt om je organisatie aan te passen aan een nieuwe werkelijkheid; je kijkt vooruit, zit vol goede intenties en enthousiasme en je wil tempo maken. En ondanks die inzet merk je dat het moeizamer gaat dan je had gedacht; het duurt langer, er komen veel vragen. Dus leg je het doel en de urgentie nogmaals uit en zet je je overtuigingen nog wat extra kracht bij. Herkenbaar? Leer bewuster naar je organisatie kijken zodat je duurzaam kunt veranderen.
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring
Data en creativiteit gaan hand in hand, data is een must-have om merken te laten groeien. Het geeft je inzichten in iemands leven, gevoelens, motivaties en drijfveren en hoe jouw product of dienst daaraan bijdraagt. Met creativiteit kun je deze inzichten vertalen naar nieuwe producten, diensten, services, processen. Het kunnen combineren van data en creativiteit is een gouden combinatie!
Op 21 april is het eindelijk zover, dan vindt hét SMART-event van het jaar plaats: het SMART Congres. Dit jaar staat het volgende thema centraal: De kunst van impactvolle verandering. Vijf interessante sprekers schilderen tijdens een dagvullend programma met ons mee op het doek van gedragsverandering.
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022