08
mei
2023

MOA - Van cijfers naar inzicht

08-05-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Van cijfers naar inzicht

Cijfers spreken nooit voor zich; pas als we ze in context plaatsen onstaat er inzicht.In deze training leer je onderzoekresultaten beter te interpreteren door ze te spiegelen aan een aantal terugkerende patronen in koopgedrag.Aan de hand van echte cases maken we een vertaalslag naar cijfers naar commercieel relevante informatie.

11
mei
2023

MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

11-05-2023 9:30 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het visualiseren van je data bij het delen van je analyseresultaten met collega’s en klanten is dus een logische keuze. Ook tijdens de analyse zal data visualisatie je helpen om sneller inzichten te vinden.

In deze training leer je wanneer je welke grafiek moet kiezen en welke grafiek je beter niet kunt gebruiken. Verder ontdek je het ideale design voor een grafiek, waardoor hij een brug gaat slaan tussen de informatie in de data, en de lezer die daar wat mee moet gaan doen. 

Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics. 

17
mei
2023

MOA - Modellen voor Marketing Insights

17-05-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Modellen voor Marketing Insights

Een marketingvraag kun je pas echt beantwoorden als je hierbij gebruik maakt van de juiste onderzoeksmethode en het juiste model. Ze zorgen dat je snel tot de kern van een probleem kunt komen om slagvaardig advies te geven of gericht onderzoek kunt opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

In deze workshop leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag hoe je uit het beschikbare aanbod bij iedere marketingvraag het juiste model kiest en welke onderzoeksmethode je daarbij het best kunt gebruiken om die vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden.

22
mei
2023

MOA - Leiding geven aan verandering

22-05-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Leiding geven aan verandering

Patronen doorbreken

Als leidinggevende ben je vaak de eerste die met plannen komt om je organisatie aan te passen aan een nieuwe werkelijkheid; je kijkt vooruit, zit vol goede intenties en enthousiasme en je wil tempo maken. En ondanks die inzet merk je dat het moeizamer gaat dan je had gedacht; het duurt langer, er komen veel vragen. Dus leg je het doel en de urgentie nogmaals uit en zet je je overtuigingen nog wat extra kracht bij. Herkenbaar? Leer bewuster naar je organisatie kijken zodat je duurzaam kunt veranderen.

25
mei
2023

MOA - Inspireren met infographics

25-05-2023 9:30 -17:00
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Inspireren met infographics

Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten. Een combinatie van data, afbeeldingen en storytelling die samen een helder, inspirerend en overzichtelijk beeld geven. Snel en prettig te lezen en te delen.

31
mei
2023

MOA/NIMA - Examen Sensorisch onderzoeker A

31-05-2023 10:00 -12:00
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA/NIMA - Examen Sensorisch onderzoeker A

De sensorisch onderzoeker op MOA/NIMA A niveau heeft een functie met uitvoerende werkzaamheden zoals:

  • Werken volgens ‘Good Sensory Practice’ in de product(voor)bereiding
  • Hanteren van aanbiedingsdesigns en productcodering
  • Gebruik van testmateriaal
  • Omgaan met onderzoekscondities
  • Instrueren van panelleden
05
juni
2023

MOA - Van data naar commerciële besluitvorming

05-06-2023 10:00 - 12-06-2023 16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Van data naar commerciële besluitvorming

In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring

08
juni
2023

MOA - Succesvol Duurzaam Onderhandelen

08-06-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Succesvol Duurzaam Onderhandelen

In de training Succesvol Duurzaam Onderhandelen leer je alles over verbindend onderhandelen: stevig onderhandelen op de inhoud, terwijl je tegelijkertijd de relatie verstevigt.

15
juni
2023

MOA - Krachtige presentaties maken

15-06-2023 9:30 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Krachtige presentaties maken

Vele uren werk zijn er in je analyse gaan zitten. De uitkomst is een prachtig inzicht. De volgende stap is het overtuigen van de gebruiker, klant of collega. Snel zet je een presentatie in elkaar. Slides vol bulletpoints worden gecombineerd met de grafieken uit de analyse. De zaal wordt geboekt en dan is de grote dag.  

Maar… de grote dag valt tegen. Geen applaus aan het eind, geen collega’s die doorpakken. Sterker nog, ze zaten tijdens de presentatie verveeld naar hun telefoon te staren en leken niet geraakt door de prachtige inzichten die je deelde. Als er al een reactie uit de zaal gaf, was dat een kritische vraag of dit niet korter gekund had.  

Klinkt bovenstaand scenario bekend? Wil je dat dit soort presentaties tot het verleden behoort? Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training ‘Krachtige presentaties maken’. 

19
juni
2023

MOA - Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten

19-06-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten

‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook helpen om meer impact te maken én een hogere ROI van onderzoek te bereiken. Na deze dag deel je geen ‘onderzoeksresultaten’ meer, maar ‘activeer je inzichten’!

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.