MOA Digital Analytics Talk: digital analytics meets data-science - 11.00 - 12.00 uur

Categorie

Datum:
1 okt 2020

Tijd: 11:00 - 12:00 uur

Deelnemerslijst

Deelnemerslijst

NUM Voornaam Tussenvoegsel Achternaam Organisatie
1 Lori Meester ABN AMRO
2 Rob Disseldorp SAS Nederland BV
3 M. van Splunteren SAS Institute BV
4 Miriella Paula NWO
5 Guido Beijer Huntsman Holland B.V.
6 Henrike Reinhardt DPG Media
7 Sjoerd Koornstra The House of Insights
8 Sonja Kamst NPO: Nederlandse Publieke Omroep
9 Harry Manni Mananarap
10 Marcel Koot ING
11 Bonnie Van der Beek BHV.NL
12 Sander Jansen AFM
13 Nick Does Precima - a Nielsen Company
14 Stefan van Woudenberg MarketResponse Nederland B.V.
15 Gerard van Meurs GfK
16 Inka Finne EMG
17 Ingrid Bogert HR
18 Eveline van Acquoij Spinos | Research & Analytics
19 Sjoukje Goldman Hogeschool van Amsterdam

Inleiding

De MOA Profgroep Digital Analytics organiseert eens per 2 maanden een Digital Analytics Talk. Tijdens deze inspirerende, digitale, sessies gaan 1 of meerdere sprekers in op een actueel thema. Deze sessies zijn gratis toegankelijk voor iedereen die werkt met digitale data.

Inhoud

1. De nieuwe horizon van de Belastingdienst.

Hans Timmermans neemt je mee in de visie en ontwikkelingen van de Belastingdienst, Data fundamenten & Analytics binnen het gebied van Digital Analytics en Data Science, in het bijzonder A.I. Men neme een monopolist die het fundament vormt van onze maatschappij en democratie, de mooiste dataset van Nederland, slimme meisjes en jongens, een robuuste technische analytics omgeving en een noodzaak tot een nieuwe horizon. Wat krijg je dan? Een inspirerende talk over hoe de Belastingdienst haar Data Science & Analytics vertaalt naar de succesvolle strategie, productontwikkeling en service naar de klant. 

2. The emergence of “verbatim” as a new currency

Natacha Dagneaud (Séissmo) is going to talk about AI in the field of semantic and syntax analysis and how it can be used in long, unstructured texts, like narrative or cognitive interviews (i.e. in user and shopper experience or new product development). The emergence of “verbatim” as a new currency which can be quantified gives an opportunity to reflect on insights generated by the qualitative research fields.

Schrijf je nu in voor deze interessante Digital Analytics Talk op 1 oktober!

Bio Hans Timmermans

Hans Timmermans (55 jaar) werkte 18 jaar in het bedrijfsleven na zijn studie econometrie om daarna de overstap te maken naar het publieke domein. Na 8 jaar bij het CBS verruilde hij statistieken voor belastingen, waarvan inmiddels alweer 3 jaar als verantwoordelijke voor wat nu de directie Datafundamenten & Analytics heet. Deze directie maakt onderdeel uit van de topstructuur van de Belastingdienst en maakt verscheidenheid aan geavanceerde analytics producten die inmiddels in het hart van de Belastingdienst operationeel zijn. Hans Timmermans is getrouwd, woont in Heeze en heeft 3 kinderen.

Bio Natacha Dagneaud

Founder and Managing Director of Séissmo since 2001. A graduate from Sciences-Po Paris, she holds a Diploma in Political and Social Sciences from the F.U. Berlin and a Master of Market Research and Marketing from the IEP Paris. She completed her Executive MBA at the Kellogg-WHU university in 2009. With 26 years of significant qualitative work experience, she has a personal passion for creativity techniques, applied semiotics and empirical research. She pioneered in the use of AI (Natural Language Processing) for the analysis of unstructured texts collected in qualitative consumer research.

Over de MOA Profgroep Digital Analytics

De Profgroep Digital Analytics maakt deel uit van de MOA, hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek & Analytics. Het doel van de Profgroep is om het werkgebied van Digital- en Webanalytics te ondersteunen en te promoten. Met een focus op kwaliteit, kennisdeling en samenwerking, om zo het vakgebied naar een next level te tillen.

De Profgroep Digital Analytics is opgericht voor iedereen die zich bezighoudt of wil bezighouden met het rapporteren, analyseren en optimaliseren op basis van digital data en research om inzichten in klantgedrag te vergroten, campagnes te verbeteren en sites of apps te optimaliseren.

Kosten

De bijeenkomst is gratis.

Het is mogelijk een inschrijving te annuleren. Dit doe je uiterlijk 24 uur van tevoren schriftelijk via info@moa.nl. Als je verhinderd bent is het mogelijk een collega als vervanger op te geven. Je kunt dit doorgeven via info@moa.nl.

INSCHRIJVEN Deelnemerslijst
Praktische informatie

Heeft u vragen over deze bijeenkomst?

Via het telefoonnummer 020 5 810 710 kom je direct in contact met één van onze MOA-medewerkers of stuur een mail naar opleidingen@moa.nl. Wij helpen je graag verder met al je vragen! De MOA is bereikbaar op alle doordeweekse dagen van 08.30 tot 17.30 uur.

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.