Norbert Scholl 

MOAcademy workshopleider

Zelfstandig onderzoeker Candor Consult
auteur

Bio

Studeerde Economie (Zuyd Hogeschool) en Psychologie (Universiteit van Amsterdam) en werkte als kwalitatief marktonderzoeker bij verschillende grote markt-onderzoekbureaus, zoals GfK en Ipsos. Sinds 2004 werkt hij als zelfstandig onderzoeker onder de naam Candor Consult. Hij is mede-auteur van het boek Kwalitatief Marktonderzoek – Theorie en praktijkcases (1995) dat ook in het Engels is vertaald (2001), en schreef naast verschillende artikelen ook een handleiding voor kwalitatief interviewen voor de MOA. In 2015 richtte hij het social medium BuurtApp.nl op dat tot doel heeft om de cohesie tussen buurtbewoners te vergroten. De afgelopen jaren was Scholl werkzaam als docent bij de Vrije Universiteit en recent ook bij Hogeschool Utrecht.

MOA - Modellen voor Marketing Insights

Een marketingvraag kun je pas echt beantwoorden als je hierbij gebruik maakt van de juiste onderzoeksmethode en het juiste model. Ze zorgen dat je snel tot de kern van een probleem kunt komen om slagvaardig advies te geven of gericht onderzoek kunt opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

In deze workshop leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag hoe je uit het beschikbare aanbod bij iedere marketingvraag het juiste model kiest en welke onderzoeksmethode je daarbij het best kunt gebruiken om die vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden.

Doelen

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.