Durk Bosma 

MOAcademy workshopleider

Marktonderzoek Expert

Bio

Succesvol marktonderzoek beantwoordt de juiste vragen op een heldere en inspirerende manier. Durk Bosma – helpt met zijn bedrijf Inzicht & Impact opdrachtgevers om marktonderzoek succesvol in te zetten doormiddel van advies, uitvoering van marktonderzoekprojecten en het geven van trainingen. Als marktonderzoeker heeft hij zijn sporen verdiend aan bureauzijde en opdrachtgeverskant. Durk wordt enthousiast van ingewikkelde onderzoeksvragen waarvoor een pragmatische aanpak gevonden moet worden. Het vak leerde hij bij Research International. Bij Pepsi en KLM zag hij hoe marketeers marktonderzoek toepassen in hun dagelijkse werk en hoe onderzoeksvragen tot stand komen. Sinds 2005 is hij als ondernemer in het marktonderzoek werkzaam, waarbij alle aspecten van het vak marktonderzoek voorbij zijn gekomen. Hij deelt zijn kennis en ervaring graag, in de vorm van blogs, trainingen en colleges. Met oud-collega Erik de Kort schreef hij het boek “Wat is de vraag?”. Hierin wordt de zoektocht naar de echte onderzoeksvragen beschreven en de keuze voor de juiste methodologie om deze te beantwoorden.

MOA - Basistraining kwantitatief (online) onderzoek

Het zelf uitvoeren van een (online) kwantitatief onderzoek is een stuk eenvoudiger geworden. Je kunt kiezen uit tientallen enquêtetools, online een steekproef bestellen en de resultaten in gestandaardiseerde grafieken uitdraaienMaar heb je dan gedegen onderzoek, waarop je kunt vertrouwenHet antwoord is vaak nee. Als je een hamer koopt, ben je nog geen timmerman. Telkens blijkt dat er verraderlijke valkuilen zijnTijdens deze praktische training, worden beginners op het gebied van kwantitatief marktonderzoek snel op weg geholpenEen cruciale workshop boordevol vol tips & tricks, do's en don'ts.

Doelen

MOA/NIMA - Mastercourse Marktonderzoek

Zelf aan de slag gaan met marktonderzoek, is vaak makkelijker dan je denkt. Maar let op, er zijn wel valkuilen waar je als beginnende onderzoeker makkelijk in kunt vallen. Deze mastercourse is samengesteld voor marketeers die zelfstandig met marktonderzoek aan de slag willen en deze valkuilen willen ontlopen. Er worden praktische handvatten geboden om alle stappen die komen kijken bij een onderzoek, stapsgewijs eigen te maken. Van het onderzoek zelf, tot aan de eindpresentatie aan collega’s. Dit maakt de mastercourse ideaal voor professionals die zelf weinig ervaring hebben met het uitvoeren van marktonderzoek

Doelen

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.