Sjoerd Koornstra 

MOAcademy workshopleider

Partner The
House of Insights

Bio

Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen. Hij heeft internationale senior posities op het gebied van Marketing Research, Knowledge Management en Marketing Information Technology bekleed. Hij is een actieve spreker op internationale congressen en heeft een aantal publicaties op zijn naam staan. Hij is afgestudeerd in bedrijfseconometrie, volgde executive-programma's bij INSEAD en heeft diverse data science-kwalificaties behaald. Sjoerd is recentelijk door Ray Pointer genoemd als een van de leiders van verandering binnen de marktonderzoek wereld.

MOA - Insight Engines, wat kun je ermee?

Insight engines zijn softwareplatforms die geautomatiseerd inzichten kunnen leveren. Ze leveren bruikbare inzichten op die zijn afgeleid van het volledige spectrum van inhoud en gegevens die binnen en buiten een bedrijf toegankelijk en dus bekend zijn. Ze kunnen worden ingezet om onderzoeksprojecten efficiënter te laten verlopen en worden toegepast om in een vroeg stadium trends te signaleren en het bedrijf voor te bereiden op de toekomst. Ontdek hoe je Insight Engines succesvol kunt implementeren binnen jouw bedrijf!

Doelen

MOA - Upgrade jouw insights rol

(Van het schrijven van een goede briefing tot het begrijpen van DS-uitkomsten en de vertaling naar marketingimplicaties) Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen en analyseren van diverse databronnen. Hierbij zijn Consumer Insights lang niet altijd meer het eerste loket voor consumenteninformatie. Het merendeel van deze analyses wordt uitgevoerd met machine learning tools door Data Scientists. Data Scientists kunnen analyseren, maar zijn doorgaans minder sterk in de interpretatie en de link met de business context. Dit betekent dat Data Scientists moeten worden aangestuurd door personen die de link weten te leggen tussen de business issue (marketingvraagstukken) en Data Science-methoden.

Doelen

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.