Gedragscode voor marktonderzoek in de healthcare markt

Gedragscode voor marktonderzoek in de Healthcare markt (GMHM)

In deze Gedragscode voor marktonderzoek in de Healthcare markt (GMHM) zijn gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn bij Marktonderzoek door of namens de leden van de branchevereniging MOA in de Healthcare markt. Deze gedragsregels hebben betrekking op de relatie Opdrachtgever en Marktonderzoeker en kunnen worden beschouwd als een nadere uitwerking van de Algemene voorwaarden MOA of daarop gebaseerd eigen algemene voorwaarden van de Marktonderzoeker. De GMHM heeft tot doel dat Marktonderzoek door de leden op een verantwoorde manier wordt ingezet, zodat het vertrouwen van de Respondent niet wordt geschaad.

De GMHM bevat, ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer van Respondenten, Gedragsregels gegevensbescherming die de bestaande Gedragscode voor onderzoek en statistiek aanvullen en verduidelijkingen.

Schematisch:

Concept Gedragscode

De GMHM wordt afgesloten met de gouden regels op basis van beide sets van Gedragsregels.

De GMHM is in werking getreden op 11 november 2018 en zal jaarlijks na de inwerkingtreding ervan worden geëvalueerd en waar nodig worden bijgesteld.

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.